YES
Chronos Racing

Chronos Racing

Gouden idee zoekt branding en marketingplan


Chronos Racing biedt een combinatie van virtual reality met een high-end bewegingssimulator in het centrum van Gent. De adrenaline giert door je lijf na een rondje op een van de vele parcours.

Wanneer de bezielers bij Yellow Stripes kwamen, hadden ze een concreet plan: een high-end simulatie racingcenter openen in een van de mooiste steden van het land. Een naam hadden ze al, de branding en marketing ervan waren nog een blank canvas.

    Een gevleugelde branding

    Voor Chronos Racing kreeg Yellow Stripes de kans om zich creatief uit te leven. Samen met de klant gingen we op zoek naar de waarden en de identiteit van Chronos Racing om op die manier een branding strategie uit te werken waarbij het volledige plaatje klopt.

    Naast ‘racen tegen de tijd’ doken al snel de kernwoorden inventiviteit, originaliteit en sensatie op. Deze woorden ademen het gevoel van gierende banden op het circuit en werden daarom ook doorgetrokken naar de look en feel van Chronos Racing.

    Voor het logo werd op vraag van de klant gebruik gemaakt van een chronograaf. De combinatie met een vleugel alludeert naar de vliegensvlugge rondetijden die in de simulatoren worden gereden. De keuze voor de groene en blauwe tinten is niet alleen esthetisch, maar ook gebaseerd op kleurenpsychologie en ondersteunt op die manier de kernwaarden van het bedrijf.

    Chronos Racing Logo

    Een overzichtelijk online platform

    De website van Chronos Racing is enerzijds een informatief platform, waar bezoekers terecht kunnen voor alle informatie rond het concept, de simulator en de locatie. Anderzijds bundelt de website ook alle data die de racerij net zo uniek maken. Elke Chronos Racing-bezoeker kan de prestaties in een overzichtelijk platform opnieuw doornemen, om de volgende keer het nog beter te doen.

    Het grafisch ontwerp van de website komt uit de hand van Yellow Stripes. Voor het development werkte de klant rechtstreeks samen met hun IT-partner.

    Videographer
    Liantis

    Online Advertising

    Om de lancering van het nieuwe racingcenter te stimuleren wordt er via een omnichannel benadering geadverteerd. Die advertenties zijn gericht naar pure race-liefhebbers, maar net zo goed naar bedrijfsleiders die zoeken naar een unieke teambuildingactiviteit. De ingezette platformen bestaan ook vandaag nog uit Facebook, Instagram, Google zoeknetwerk en YouTube. Tot op heden verzorgt Yellow Stripes de online advertenties van Chronos Racing om maandelijks hun doelstellingen te behalen.

    Quote Chronos Racing

    Met Chronos Racing hielpen wij kleur en gezicht geven aan de eerste vr-racing center van zijn soort in België.

    Kan jou helpen?

    Heb je een prangende vraag? Of ben je op zoek naar nieuwe inzichten?
    Bel Daan even op of laat jouw gegevens na. Hij helpt je alvast op weg.