YES
Chronos Racing

Chronos Racing

Chronos Racing biedt een combinatie van virtual reality met een high-end bewegingssimulator in het centrum van Gent. De adrenaline giert door het lijf na een rondje op Spa Francorchamps in een hypercar.

    Racen in het centrum van Gent

    Toen de bezielers tot bij ons kwamen hadden ze een concreet plan: een high-end simulatie racingcenter openen in een van de mooiste steden van het land. Een naam hadden ze al, de invulling ervan was nog een blank canvas.
    Chronos Racing Logo
    Een herkenbaar logo vertaalt waar het simulatiecentrum voor staat: racen tegen de tijd. 

    De keuze voor groene en blauwe tinten vinden we terug in de kleurenpsychologie. Licht blauw staat voor creativiteit en inspiratie, wat racepiloten gebruiken tijdens de vele ronden op een circuit, in de zoektocht naar de (bijna) perfecte racelijn. Groen staat dan weer voor een actie gericht karakter. De combinatie van beide staat voor inventiviteit, originaliteit en sensatie. 3 kernwoorden waar je Chronos Racing perfect mee kan associëren na een rit in hun simulator.

    Het verwerken van een chronograaf in het logo, was een voorwaarde van de klant tijdens de eerste ontwerp ronde. De combinatie met een vleugel alludeert naar de vliegensvlugge rondetijden die in de simulatoren worden gereden.

    Een overzichtelijk online platform

    De website van Chronos Racing is enerzijds een informatief platform, waar bezoekers terecht kunnen voor alle informatie rond het concept, de simulator en de locatie.
    Het tweede doel van de website is het verzamelen van alle data die de racerij net zo uniek maakt. Elke Chronos Racing-bezoeker kan de prestaties in een overzichtelijk platform opnieuw doornemen, om de volgende keer het nog beter te doen.

    Het grafisch ontwerp van de website komt uit de hand van Yellow Stripes. Voor het development werkte de klant rechtstreeks samen met hun IT-partner.
    Videographer
    Liantis

    Online Advertising

    Om de lancering van het nieuwe racingcenter te stimuleren werd er via een omnichannel benadering geadverteerd. Die advertenties zijn gericht naar pure race-liefhebbers, maar evenzeer naar bedrijfsleiders die zoeken een unieke teambuildingactiviteit. Door de juiste segmentatie konden we op die manier verschillende segmenten benaderen.

    De ingezette platformen bestonden uit Facebook, Instagram, Google zoeknetwerk en YouTube. 
    Quote Chronos Racing

    Op slechts 100m van de Korenmarkt vind je het eerste vr-racing center van zijn soort in België.

    Kan jou helpen?

    Heb je een prangende vraag? Of ben je op zoek naar nieuwe inzichten?
    Bel Daan even op of laat jouw gegevens na. Hij helpt je alvast op weg.