YES
Revolt – Rebelse skincare met een missie

Revolt – Rebelse skincare met een missie

 

Een passieproject op zoek naar strategie

Tijdens een rondreis door Centraal-Amerika werd onze klant verliefd op de prachtige natuur, koffiecultuur en het plezier waarmee de lokale koffieboeren elke dag aan de slag gingen. Helaas zag ze ook hoe diezelfde boeren veel te weinig verdienen voor hun harde werk en hoeveel afval de productie van koffie genereert. De koffieplant werd voor haar hét symbool voor aan de destructieve manier waarop we omgaan met mensen en grondstoffen.

Bij haar terugkeer naar België was het voor haar duidelijk: hier wilde ze iets mee doen. Geïnspireerd door haar gastgezin in Centraal -Amerika kreeg ze het idee om circulaire koffiezeep op de markt te brengen. Goed voor de koffieboeren, de natuur én de huid.

Haar passieproject zag het daglicht onder de werknaam Koffea, maar al snel begreep ze dat om een succesverhaal te bouwen, haar passie aangevuld moest worden met een stevige portie branding strategie.

    Let’s meet the real Revolt

    Samen met onze klant zijn we aan de hand van een interactieve workshop op zoek gegaan naar de diepere identiteit van Koffea. Waar staat het merk voor? Welke waarden staan centraal? Wie is de potentiële klant? Wat kan hij verwachten? En welke persoonlijkheid heeft het merk?

    Aan de hand van een strategische benadering, controlevragen en het slim inzetten van persona’s en archetypes ontrafelde onze klant samen met ons de ware identiteit van haar merk: een onverschrokken en avontuurlijk merk met een rebelse kant dat er elke dag opnieuw voor zorgt dat jij met een schoon geweten je lichaam kan zuiveren.

    Alleen, … de naam Koffea paste niet bij de blootgelegde identiteit. Het moest spannender, minder braaf en 100% Revolt!

    REVOLT branding by Yellowstripes

    Van strategie naar visuele identiteit

    Revolt heeft enkele belangrijke kernwaarden: ecologie, fairtrade, kwaliteit en vooral de ‘goesting’ om te vechten voor een betere wereld. Een potentiële klant moet dit onmiddellijk kunnen zien en voelen in alle communicatie omtrent Revolt. Hiervoor is een goed uitgewerkte visuele identiteit van cruciaal belang.

    Aan de hand van 3 moodboards gingen we op zoek naar de juiste uitstraling. Onze klant werd intuitief het meest aangetrokken door het moodboard met verschillende rebelse symbolen en een duidelijke hint naar de punk.

    In tweede fase werden aan de hand van stylescaping de belangrijkste visuele bouwstenen van het merk vastgelegd.We vonden de karaktertrekken van Revolt terug in de steampunk scene. De rebelse kant, de zin om te strijden en het koffiegebeuren passen perfect bij de stoere uitstraling van de punk. De steampunk zorgt daarbij voor het glamoureuze en zachtere laagje dat elk selfcare merk verdient. Met Revolt zorg je immers voor jezelf én voor anderen.

    REVOLT branding by YellowstripesREVOLT packaging by Yellowstripes
    REVOLT branding by Yellowstripes

    Ready for the future

    Gewapend met een duidelijke merkidentiteit, goed uitgewerkte strategie en ijzersterk design kijkt Revolt de toekomst rooskleurig tegemoet. De webshop opent binnenkort de deuren en dankzij de sterke strategische basis heeft onze klant tal van opportuniteiten om te groeien en nieuwe samenwerkingen uit te bouwen zonder afbreuk te doen aan de merkidentiteit of de merkbeleving.

    Want denk je dat Revolt ‘gewoon koffiezeep’ is? Dan heb je het goed mis! Revolt staat voor een levensstijl waarin je niet bang bent om tegen de stroom in te roeien en te vechten voor waar je in gelooft. Vandaag gebeurt dit met hun unieke zeep, maar morgen vullen ze dit misschien aan met een ander circulair product. Hun grote droom? Samen genieten en strijden voor een betere wereld. Let’s Revolt!

    REVOLT branding by Yellowstripes

    Kan jou helpen?

    Heb je een prangende vraag? Of ben je op zoek naar nieuwe inzichten?
    Bel Marie even op of laat jouw gegevens na. Hij helpt je alvast op weg.