
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Beter (lokaal) gevonden worden in Google is fantastisch, maar behoort je autoriteit opbouwen op het web ook tot jouw doelen? Door snel te reageren op online reviews, je webpagina’s te optimaliseren en nieuwe inhoud te delen, kom je professioneel over en bouw je een sterke reputatie op.
Kortom, we optimaliseren je website voor zoekmachines door middel van search engine optimization (SEO). Zowel inhoudelijk als technisch.
Kortom, we optimaliseren je website voor zoekmachines door middel van search engine optimization (SEO). Zowel inhoudelijk als technisch.

Kwalitatieve SEO-copywriting begint met het begrijpen van je business
Schrijven voor het web, ook wel SEO-copywriting, is meer dan wat zoekwoorden en zinnen strategisch na elkaar plaatsen. Elke tekst brengt een boodschap over of lokt een actie uit. Het is dan ook belangrijk dat we jouw business zo goed mogelijk begrijpen en inzicht krijgen in je doelgroepen en doelstellingen. Pas dan hebben we voldoende informatie om jouw boodschap correct te formuleren op een manier die zoekmachines wel kunnen smaken.

Geef die bots wat ze zoeken
Vaak is de inhoud van een website concreet en wordt die in klare taal overgebracht. Maar dat wil niet zeggen dat GoogleBot - een 'robotje' die voor Google jouw website indexeert - die inhoud ook juist interpreteert. Daarom is het belangrijk om niet enkel stil te staan bij de inhoudelijke kant van jouw website, maar ook zoekmachines de juiste wegwijs door jouw website te bieden.

Speel niet "Waar is Waldo?"
8%. Dat is het aantal van de Google-gebruikers die de moeite neemt om ook pagina 2 van de zoekresultaten te bekijken. Verschillende technieken - zoals on-page en off-page SEO - zorgen ervoor dat die 92% minder enthousiaste gebruikers, jouw website op die eerste pagina zullen terugvinden.

SEO is een langetermijninvestering
Voor schrijven voor het web gelden andere regels dan voor offline teksten. De impact van zoekmachineoptimalisatie laat vaak even op zich wachten. Hoe dan ook, mits de nodige continuïteit, word je op lange termijn beloond. En die beloning is niet mis: je kan pronken op de eerste pagina van de zoekresultaten.

Belgische kmo’s maken kans op gratis advertentietegoed van Google.
2020/07/01

Nieuwe parameter in Google Analytics
2020/07/24

SEO is meer dan spelen met woorden.
2020/07/30

SEO Checklist
2020/08/20

Waarom je nooit mag klikken op het “promoten” knopje van Facebook
2020/08/27

Branding. Gewoon een hot topic of een echte meerwaarde voor jouw business?
2020/09/07

7 tekenen waarom je zou rebranden
2020/09/16

10 jaar Instagram: van artistieke fototool naar marketingkanon!
2020/10/13

Social Media Stories, van tool voor jongeren naar professionele storytelling
2020/11/16

Pinterest, het vergeten marketingkanaal.
2020/12/10

Wel een webshop, geen verkoop?
2020/12/11

De kracht van storytelling voor jouw merk
2021/03/30

Mijn doelgroep? Die ken ik al!
2021/08/19
Kan jou helpen?
Heb je een prangende vraag? Of ben je op zoek naar nieuwe inzichten?
Bel Jorinde even op of laat jouw gegevens na. Zij helpt je alvast op weg.
