
Google Analytics Expert
Je wilt als ondernemer inzage krijgen in de resultaten van jouw digitale marketingcampagnes of meer inzicht verwerven in het gedrag van jouw websitebezoekers?
1000
4 dagen
Frederik Delfosse
Beschikbare dataWat is Google Analytics Expert
Je leert op een correcte manier data te verzamelen, filters en segmenten van jouw doelgroep in te stellen. Samen implementeren we jouw doelstellingen en leren we hoe we data en interacties (afspelen van een video, inschrijvingen op een nieuwsbrief, klikken op een telefoonnummer) naar Google Analytics kunnen verzenden.
Je leert juiste analyses maken van de verschillende basisrapporten en samen bouwen we aangepaste rapporten in functie van jouw noden.
Wat zal je leren?
Introductie
Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
Setup, weergaves & filters
Je leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
Je leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
Basis rapporten & dashboards
We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat je de resultaten juist leert interpreteren en leer je werken met dashboards.
We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat je de resultaten juist leert interpreteren en leer je werken met dashboards.
Segmenten
We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.
We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.
Doelstellingen & conversies
Je leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.
Je leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.
Interacties, tags & campagne tracking
Je leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).
Je leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).
Aangepaste rapporten
Je leert aangepaste rapporten op te maken in functie van jullie doelstellingen.
Google Optimize
Je leert werken met A/B-testen in functie van je vooropgestelde doelen in Google Analytics.
Regex
Je leert hoe je via reguliere expressies gericht data uit je rapporten kan opvragen.
Je leert aangepaste rapporten op te maken in functie van jullie doelstellingen.
Google Optimize
Je leert werken met A/B-testen in functie van je vooropgestelde doelen in Google Analytics.
Regex
Je leert hoe je via reguliere expressies gericht data uit je rapporten kan opvragen.

Krijg tot 30% korting
Bespaar op jouw opleiding dankzij de tussenkomst van de kmo-portefeuille.
Kleine ondernemingen genieten steun tot 30%. Voor middelgrote ondernemingen is dit 20%. Sinds 2020 is het maximum steunbedrag vastgelegd op 7.500 euro.
Bespaar op jouw opleiding dankzij de tussenkomst van de kmo-portefeuille.
Kleine ondernemingen genieten steun tot 30%. Voor middelgrote ondernemingen is dit 20%. Sinds 2020 is het maximum steunbedrag vastgelegd op 7.500 euro.
Agenda
De cursus wordt opgesplitst in vier opleidingsdagen.

Uw trainer is Frederik
Frederik is docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.
Ook interessant voor u
