
Marketing automation
Je wilt als marketeer zorgen voor nieuwe leads (lead generation) en bestaande leads door de sales funnel leiden (lead management)? In dat geval biedt Marketing Automation een antwoord.
595
2 dagen
Frederik Delfosse
Beschikbare dataWat is marketing automation
Je wilt leads zo snel en efficiënt als mogelijk omzetten naar nieuwe klanten. Ook bestaande klanten wil je warm maken voor extra producten of diensten (cross-selling). Een handvol leads verwerk je makkelijk manueel. Maar wat als het er tientallen of zelfs honderden zijn? We leren je hoe je via jouw website leads kan capteren via aangepaste landingspagina’s, jouw database verrijkt met bijkomende informatie, jouw doelgroep(-en) verleidt via sociale media berichten en hoe je e-mailmarketing efficiënt inzet door deze (volledig) te automatiseren. Samen brengen we jouw doelgroep in kaart en zetten we een leadgeneratie traject op punt.
Wat zal je leren?
Wat is marketing automation
Strategie, objectieven en doelstellingen.
Mogelijkheden
Wat zijn de mogelijkheden van marketing automation voor jouw bedrijf.
Strategie
Hoe werk je een marketing automatisatie verhaal uit.
Leadgeneratie
Hoe structureer je jouw digitale marketing campagnes.
Leadcaptatie
Het bouwen van landingspagina’s met aangepaste formulieren.
Persona’s
Leer werken met aangepaste boodschappen naar verschillende doelgroepen.
Leadmanagement
Gerichte acties opzetten naar (potentiële) klanten.
E-mailmarketing
Gericht en geautomatiseerd communiceren met uw doelgroep.
Analyse
Data analyse via Google Analytics om uw campagnes bij te sturen.
Strategie, objectieven en doelstellingen.
Mogelijkheden
Wat zijn de mogelijkheden van marketing automation voor jouw bedrijf.
Strategie
Hoe werk je een marketing automatisatie verhaal uit.
Leadgeneratie
Hoe structureer je jouw digitale marketing campagnes.
Leadcaptatie
Het bouwen van landingspagina’s met aangepaste formulieren.
Persona’s
Leer werken met aangepaste boodschappen naar verschillende doelgroepen.
Leadmanagement
Gerichte acties opzetten naar (potentiële) klanten.
E-mailmarketing
Gericht en geautomatiseerd communiceren met uw doelgroep.
Analyse
Data analyse via Google Analytics om uw campagnes bij te sturen.

Krijg tot 30% korting
Bespaar op jouw opleiding dankzij de tussenkomst van de kmo-portefeuille.
Kleine ondernemingen genieten steun tot 30%. Voor middelgrote ondernemingen is dit 20%. Sinds 2020 is het maximum steunbedrag vastgelegd op 7.500 euro.
Bespaar op jouw opleiding dankzij de tussenkomst van de kmo-portefeuille.
Kleine ondernemingen genieten steun tot 30%. Voor middelgrote ondernemingen is dit 20%. Sinds 2020 is het maximum steunbedrag vastgelegd op 7.500 euro.
Agenda
Er is momenteel geen data beschikbaar voor deze opleiding. Had je toch interesse om deze te volgen?
Stuur dan gerust een mail naar support@yellowstripes.be en we contacteren jou zo snel mogelijk.
Stuur dan gerust een mail naar support@yellowstripes.be en we contacteren jou zo snel mogelijk.

Uw trainer is Frederik
Frederik is docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.
Ook interessant voor u
