YES
547
Frederik Delfosse
Beschikbare data
Schrijven voor SEO

Schrijven voor SEO

We bepalen samen met jou je niche, voeren een trefwoordenonderzoek uit, analyseren jouw concurrenten en hun posities en leren hoe je een goede SEO-pagina opbouwt.
547
Dagopleiding
Frederik Delfosse
Beschikbare data

    Wat is schrijven voor SEO

    Wat houdt SEO in? Begrijp de Google zoekwoordenanalyse & SEO spelregels waar je je als bedrijf moet aan houden. In deze opleiding leer je de basisbeginselen voor SEO en de vaak voorkomende fouten vermijden. Je leert de juiste zoekwoorden kiezen op basis van het See-Think-Do-Care model van Google.
    In deze opleiding maak je kennis met alle tools om zelf succesvol met SEO aan de slag te gaan en verkrijg je de nodige inzichten om met een externe partner zoals een communicatiebureau, SEO-copywriter, webbureau, ... in overleg te gaan.

    Wat zal je leren?

    Historiek & Setup
    Wat is SEO, op wat moet je letten, hoe verbeter je jouw resultaten. Je leert werken met Google Search Console, Google Ads Keyword planner en Google Analytics om jouw resultaten te verbeteren.

    Why, how & what - concurrentie analyse 
    Je leert aan de hand van de Golden Circle van Simon Sinek onderscheidend te zijn ten opzichte van jouw concullega’s.

    Zoekwoordenonderzoek & KEI-index
    Je verkrijgt meer inzicht in de zoekwoorden en de verschillende stappen om een goed zoekwoordonderzoek uit te oefenen dankzij Google Trends, Google Ad’s zoekwoordplanner en andere platformen. Je leert werken met de Keyword Effictivness Index om te bepalen of een bepaalde zoekwoordcombinatie de top-10 kan behalen.

    Tools & modellen
    Leer werken met Woorank om je vindbaarheid te verhogen en maak gebruik van verschillende tools zoals KWfinder en SEMrush om jouw concurrenten op te volgen.

    One-page & off-site SEO
    Je leert werken met de structuur van een goede landingspagina, zoals de paginatitel, de headingstructuur, afbeeldingen, … Je leert werken met verschillende off-site SEO technieken om jouw resultaten te verhogen.

    Analyse & rapportage
    Je leert via Google Analytics verschillende rapporten bouwen om jouw inspanningen inzake SEO te meten.
    Kmo-portefeuille
    Krijg tot 30% korting
    Bespaar op jouw opleiding dankzij de tussenkomst van de kmo-portefeuille.
    Kleine ondernemingen genieten steun tot 30%. Voor middelgrote ondernemingen is dit 20%. Sinds 2020 is het maximum steunbedrag vastgelegd op 7.500 euro.

    Agenda

    Frederik
    Uw trainer is Frederik
    Frederik is docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.
    Instruction

    Op de hoogte blijven van opleidingen?

    Schrijf je hier in en blijf op de hoogte van alles updates rond onze opleidingen.